Koffeinforbrug under graviditet

Når en kvinde lægger kostplan under graviditeten, er den første ting, hun skal skære væk, koffein. Visse undersøgelser og forskere anbefaler at skære ned på koffeinen, mens du er gravid, da det kan forårsage alvorlige sundhedsmæssige problemer, især i de første tre måneder såsom for lav vægt på fødselstidspunktet eller en for tidlig fødsel. Nogle kvinder tror ikke, koffein skader, men der er en række grunde til at tro, at det er bedst at undgå koffein under graviditeten.

Her er nogle årsager til, hvordan koffein kan være skadeligt under graviditeten, og hvorfor du bør fjerne det fra din kost.

Koffein tilfører ikke nogen ernæringsmæssig værdi, som er det vigtigste, en gravid kvinde indtager.

Koffein kan forårsage svær hovedpine eller fratage dig søvn, måske endda føre til kronisk tilfælde af søvnløshed. Det kan også øge pulsen som kan give stress til fosteret, der skal næres.

Ydermere kan koffein være årsag til uudholdelig halsbrand. Den øgede intensitet af halsbranden kan være vanskelig at udholde.

Det er ikke nødvendigt, at du skærer koffein helt ud af kosten, men mindre mængder anbefales. Læger anbefaler at man højst indtager 300 milligram koffein om dagen. Højere indtag kan skade dit foster. Drik koffeinfri kaffe, men husk disse kaffeformer ikke er helt fri for koffeinindholdet.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.3/10 (3 votes cast)
Koffeinforbrug under graviditet , 5.3 out of 10 based on 3 ratings